Home Twitter Instagram YoutubeChannel

THE END

Hello Everyone

Yeayyyyyy, habis dah semester 5 tapi baru sekarang sempat nak update blog apa semua. Sebab habis je paper on 9 OKT 2017 kena prepare untuk Annual Dinner Com dengan Birthday Suprised pulak. Penat memang penat, tapi aku rasa puas. Okay untuk Birthday Suprise kita cite nanti kay.

Lets travel my semester 5, How time flies so fast. Aku bersyukur teramat sangat kepada Allah untuk semua kenangan semester 5. Seriously diploma life teach me everything and make who am i today. Perasaan yang aku tak dapat nak gambarkan, rasa macam mimpi. Aku bertambah sedih lagi bila teringat masa arwah opah meninggalkan kami sekeluarga waktu aku semester 2. Pemergian yang memberi 1001 perubahan dalam hidup aku. 

Minggu-minggu terakhir semua buat ayat-ayat sedih, haha, bagi aku tak berapa nak sedih sangat sebab ntahlah lama-lama nanti rasa rindu tu pasti datang dengan sediri. Eleh poyo sangat aku ni. Siapa sangka aku akan masuk KUIS, kan? Indeed Perancangan Allah adalah yang terbaik.

Paling aku tak sangka, my iphone tetiba rosak dipertengahan semester. After aku raya haji. Pergh dia punya rosak tu lagi sakit dari putus cinta kay! Tak sempat lagi transfer gambar dah rosak. haha. Tapi im feel blessed sebab takde lagi suara-suara "Aa hantar gambar", "Aa nak gambar" "Aa, free tak? Hantar gambar boleh?" See kebanyakkan orang cari aku sebab gambar je? Hahaha. So, data aku save untuk 2 bulan. HAHA. 

Jum, tengok gambar pulak! 


Seperti biasa, every masuk sem baru aku dengan my club akan open table siapa nak masuk club KRS. Alhamdulillah dari sem ke sem, KRS ada penambahbaikan yang aku sendiri bangga dari zero to everything. Goodluck KRS, i know you will be fine with/out me. Ingat letak Allah no satu then every program will going smooth. 


96's orang yang sentiasa mewarnai semester aku dengan kerenah and telatah dorang dan sentiasa manja aku. Hehehe. Kadang-kadang annoying tapi benda tu yang membuatkan dorang 1 dalam sejuta. Haa gitu. 


Okay, ni waktu second program KRS. Program Kursus Asas Fasilitator, aku sebagai pemantau program ni. akhirnya berjaya juga dijalankan walaupun program ni banyak kali tukar tarikh and second program yang banyak dapat dana. Tahniah Kimi as a pengarah program and the team. #KRSforall. 


Third program KRS, tapi program ni takde paper. Memang main buat je. Haha. Salah satu sebab nak meraikan ahli yang baru kena pulak time mood raya, ha apa lagi rendanglah. Aku tukang buat sandwich je. Hehe. Habis kelas terus aku pecut balik rumah dengan kj, nanad and jira. Nasib rumah dekat. 


Program ke-4 KRS. Semester 5 dah memang busy gila tambah dengan program lagi, dalam sebulan ada 3 program berderet. Kau rasa? gap dia tak lama mana pun. Semua program, kitaorang buat hari ahad sebab clash dengan koko hari sabtu. So i korbankan masa 2 minggu tak balik rumah. Program ni aku jadi protokol and im so proud with KJ as a pengarah program. She did a very goodjob walaupun kadang-kadang mood dia tak berapa betul tapi always control cool. Aku boleh cakap aku rapat dengan kj ni pun sebab selalu buat program sama-sama. Dah faham sangat dah blur dia macam mana. atau lebih mesra lagi aku panggil dia kawan waktu program? hehe. Sumpah rasa lain, kalau ada program yang aku join tapi dia takde. 


For the first time in forever, kitorang semua beraya dekat rumah Encik Zaid. Masa ni, after program KJ, petang tu cik zaid jemput makan-makan kat rumah dia. Memang tak boleh nak tolak lah sebab nak jumpa kalish si budak kecil yang comel tu. Hari yang sama aku jumpa "Jodoh"


Assignment kitaorang semester 5 ni more to video and proposal. Time shooting video ni, paling pecah perut aku bila ipan dengan amir asyik buat lawak spontan je time shooting. Sikit-sikit cut, berapa kali shoot satu scene je. HAHA. sumpah will be best memories ever. Thanks korang sebab tolong group kami. Sampai kesudah korang memang kelakar. Ingat lagi bila amir cakap "harini baru rapat dengan aku" waktu kita lepak dekat mamak lepas hantar fazri balik. Ayy aku perghati je. 

Semester 5 ni, semua student KUIS wajib amik kursus khawin. Kalau tak, tak boleh grad. Ohmayy, im so sleep masa kursus ni. Dahlah yang jaga time tu Cik Zaid mana tak kena mention nama aku. Nak pulak aku duduk tengah memang nampak kalau aku tido. Sederet barisan aku tu memang kena tegur sebab nampak sangat. Hahahha. 


Waktu ni, program terakhir KRS untuk semester ni. Im so thankful to know both of you as my club advisor. Sangat bersyukur, kedua-keduanya sangat baik, banyak sangat dah tolong aku. Dari seorang club advisor kepada seorang teman yang menjadi penyokong aku sepanjang aku berada di KUIS. Kepenatan yang aku rasa tak dapat nak balas jasa dorang yang begitu banyak pada aku. Hanya Allah yang dapat membalas setiap kebaikan yang mereka buat pada aku. Mereka berdua juga merupakan alasan kenapa aku tak tinggalkan KRS. Kenapa aku still katakan ya pada jawatan yang diberikan. Walaupun aku dah semester 5, banyak sebab dia biarlah Allah sahaja yang tahu. Once again, thankyou so much! 

:// My last Kem Teraju Unggul PRS for this semester. Thankyou so much Encik Zaid, walaupun sedih sebab tak dapat dah nak join jadi fasi untuk program encik zaid. But im having fun with each one of you. Baru kenal tapi rapat tu macam dah bertahun kenal. Haha. Thanks once again cik zaid kerana berikan saya peluang untuk jadi emcee waktu program ni. Nervous betul aku masa tu.

END OF SEMESTER 5, ramai betul mata yang masuk habuk malam tu. Classmate paling gempak sepanjang aku berada dekat kuis. Walaupun banyak sangat berpuak.  Setiap sorang antara korang mendapat tempat dihati aku. Goodluck kat luar sana and untuk internship korang. Semoga ukhuwah kita sentiasa terjalin. Aku tak janji untuk sentiasa contact dengan korang tapi kalau ada apa-apa just let me know okay. Saranghae semua. 

Thanks Elbibadi yang datang dan pergi dalam hidup aku, korang semua telah membuka mata aku dan mengajar aku banyak benda sama ada secara langsung ataupun tidak langsung. BYE BYE KUIS. Semoga ADIBAH perform untuk INTERSHIP nanti.