Home Twitter Instagram YoutubeChannel

University Life

Assalamualaikum, dan selamat pagi warga blogger's semua. Make your day with a positive vibe.

Alhamdulillah aku dah pun bergelar seorang Mahasiswa. Let's start the stories, aku sambung belajar dekat UiTM Sri Iskandar, Perak. Aku ambil course Landscape Architecture. Wuuuu~~ dengar macam gempak kan dak2 Archi tapi kerja dia pun sakit and gempak jugak lah. Tbh i don't ever like this course. Jangan tanya kenapa aku ambil walaupun aku tak minat. Sebab yang pertama aku sangat suka ID interior design. Tapi aku tak lepas untuk ID so aku ambil LA sebagai cabang untuk aku masuk Degree dalam ID nanti. But Allah know better than me kan? I just follow the flow, nak2 aku boleh survive dalam melukis aku memang minat gila kalau bab2 melukis cuma yang aku tak boleh go ialah 2-way perspective itu yang aku paling lemah sekali.

Kalau kau takde basic takpe taw tapi kau kena ada minat. Minat tuh yang akan tolak kau untuk pergi jauh. Sebab bila berserta dengan minat susah macam mana sekali pun kau tetap akan fun bila belajar. Sakit macam mana kau tetap akan tempoh but I DON'T EVER like kan. Ramailah jugak budak KLIA sekali UiTM dengan aku macam ila, shira, ngan Aiman dan ramai lagi lah. Cuma aku tak ingat nama dorang. Hahahhaa, Dekat UiTM aku paling rapat ngan Izzati Fatini. Like seriously dia baik sangat. Dia lah yang selalu bagi semangat kalau aku down dengan course ni. Sebab dia pun sekali sakit ngan aku. Hahahhahah. Tq so much Kakti. UiTM yang tak bestnya banyak turun naik, turun naik gunung kau tahu. Kalau tinggal barang memang pedih ah kau nak balik dari studio ke bilik boleh perah satu baldi peluh okay dengan panasnya lagi. Kau rasa lah dulu baru bebel.

Walapun aku sedih macam mana sekali pun aku tak pernah pun cerita ngan mamaabah sebab aku taknak dorang tahu aku susah kat sana. Susah bukan susah apa. Dekat UiTM aku still active dalam peers. Tak tahu lah kenapa tak boleh let go dengan peers ni. Hahhahha. Semester 1 aku dah banyak lost. Tapi Alhamdulillah aku boleh catch-up. Tapi.... blackocean atau nightmare datang dekat aku. Aku banyak nangis kalau masuk kelas perspective ni. Tapi ati still give me semangat untuk jangan give sampai lah satu hari tuh aku ada masalah yang meyebabkan aku tak yakin yang aku boleh pergi jauh dengan course ni. Aku banyak cerita masalah aku ni kat kakak ngan Aspa je. Tak tahulah macam mana. Tapi takde lah disebabkan oleh masalah tu aku tak boleh nak gerak. Aku cuma fikir masa depan aku. ITU Je. FIKIR mama ngan abah macam mana perasaan dorang nanti. Okay sampai sini sahaja. xoxo Adibah.